Sport

Zo laat je als personal trainer je bedrijf groeien

Wat is goede marketing voor personal trainers? Dat lees je hieronder. Lees verder als je niet goed weet hoe je zorgt voor meer conversies of als je hoger wilt eindigen in de zoekresultaten van Google. Om te zorgen voor meer klanten, is het cruciaal om de onlinemarketing te optimaliseren. Daarom vertellen we je waar je vooral rekening mee moet houden. Daarnaast kun je lezen waar je onlinemarketing het beste kunt uitbesteden. 

De rol van marketing

Als ondernemend personal trainer zijn er veel groeikansen. De meeste personal trainers richten zich logischerwijs voornamelijk op het verbeteren van hun diensten. We hebben er alle vertrouwen in dat dit wel goed zit. Waar nog veel meer te halen valt, is onlinemarketing. Toch wordt hier meestal de minste aandacht aan besteed. Je kan nog zo’n goede personal trainer zijn, maar met een slecht vindbare website zonder conversieverhogende teksten loop je een hoop mis. Kortom, zorg dat je alles doet om de onlinemarketing te optimaliseren. Als dit op orde is, kun je goede resultaten bereiken.

Dit moet je weten

Er is online een zee van informatie beschikbaar. Dit is waardevol, maar je weet daardoor ook niet altijd waar je moet beginnen. De twee belangrijkste elementen zijn vindbaarheid en conversie. Je moet zorgen dat je doelgroep op je website terechtkomt, maar je wil ook dat mensen uiteindelijk gebruikmaken van je dienst. De vindbaarheid van je website kun je verbeteren met behulp van SEO en advertenties. SEO is een manier om hoger te eindigen in de zoekresultaten van zoekmachines. Je zorgt op een natuurlijke manier voor meer bezoekers. Met behulp van advertenties op Google en sociale media maak je je website direct vindbaar. Combineer dit met goed geschreven, conversieverhogende webteksten.

Laat het uitbesteden

Omdat de bovengenoemde hulpmiddelen vrij toegankelijk zijn, kiezen veel ondernemers er voor om dit zelf te doen. Toch wordt dit vaak onderschat. Goede onlinemarketing vereist immers de juiste kennis en vaardigheden. Het kost veel tijd om dat op te bouwen en op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Daarom hebben veel personal trainers goede ervaringen met het laten uitbesteden van onlinemarketing. Op deze manier kun je je blijven focussen op je passie voor fitness, zonder dat dit ten koste gaat van marketing. Laat onlinemarketing dus vooral over aan een SEO specialist. Rubin Koot is een marketeer die veel verstand heeft van SEO. Hij heeft ook nog eens veel ervaring met de fitnessmarkt.

Dit vind je misschien ook leuk...